Paris Dag 1: Ankomst

Da har vi ankommet Paris! Vi bor vel kansje litt i utkanten med tanke på at det tar 30 min med tog til sentrum. Heldigvis så ligger hotele rettvedsien av en togstasjon så det er veldig lett å komme seg steder. Vi bor i området Choisy-le-Roi, hotelet er helt ok du får det du betaler for. Eneste jeg ikke liker er at vi ble møtt med småkryp i taket , 2 stk for å vær eksakt. Utenom masse småkryp er det endel skade å ganske slitt for å bare vær 1 år gammelt bygg.

Jeg har aldri vært i frankriket før utenom Charles De Gaulle, jeg var på samme flyplassen i 2014 da mellomlandingen var her i Paris. Siden Frankrike er så nytt for meg så har jeg forsatt hat endel forventninger for landet, som at det kan vær vanskelig å snakke med folk her å folk er ikke like hyggelig mot deg om du ikke snakker fransk. Det er slike ting fransk lærern min pleide å fortalte oss på vidergående. Ja jeg har faktisk hat fransk i 5 år, men jeg kan ikke noe fransk nå. Taxisjåføren vår snakket en blanding av engelsk og franks, han var veldig hyggelig da. Innsjekkingen på hotele gikk veldig fort, vi viste faktisk ikke pass en eneste gang i løpet av reisen.

Vi hadde planer om å dra på dagligvarebutikk å handle inn litt mat siden vi har kjøkken på rommet vårt, spare litt penger med å lage frokost selv. Klokken var sån rundt 21.00 da vi søkte etter butikker å det var ikke lett å finne noe som var åpent. Mye stenger klokke 21.00 i området her. Vi fant en burger sjappe rett rundt hjørnet her som var åpent. Så da ble det endelig mat, vi betalte 5 Euro for alt det dere ser på bildet under. Det er veldig billig når man er vandt med at en cola boks alene koster sån 20kr = 2 Euro. I morgen blir det Disneyland! så gled dere til dag 2.

#paris #ferie #reise #mat #hotel #frankrike

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg