FBM #7 England

Del 1

Jeg elsker å reise, og det å se tilbake på turene man har vært på er også noe man kan glede seg over. Det er ganske lenge siden jeg har vært ute av landet nå. Sist var i 2014 når jeg var i Hong Kong, jeg vil komme tilbake til det for en annen flashback monday. Men for denne gang så vil jeg nevne de gangene jeg har vært i England. Jeg har vært i England 3 ganger, alle gangene har vært i London. Jeg så alltid på England som et kjedelig sted og ikke et sted jeg hadde lyst å besøke. Trodde det var litt mer som Oslo, ikke vet jeg hvorfor. Men etter å ha vært der første gangen var jeg forelsket. Det toppet mine forventninger, ikke at de var så høye heller.

Jeg var der først i 2010, jeg hadde en tante og onkel (de samme som giftet seg) som bodde i London. Så jeg bodde gratis og fikk gratis mat, så alt jeg trengte å betale selv var flyturen og de tingene jeg kjøpte mens jeg var der. Første turen min så reiste jeg alene. De bodde i Grennwich, så jeg fikk se veldig mye av det området. Vi dro på alle de store museumene, natural history museum, british museum, science museum, tate. Vi var også på forskjellige kjente steder som slottet, trafalgar square, piccadilly circus, hyde park, camden market, China town osv.

SANYO DIGITAL CAMERA

SANYO DIGITAL CAMERASANYO DIGITAL CAMERA

SANYO DIGITAL CAMERA

SANYO DIGITAL CAMERA

Del 2:

Andre gangen jeg var i London reiste jeg sammen med 2 venniner. Dette var i 2011, året etter jeg først var der. Tante og Onkel hadde flyttet til Highgate. Vi fikk låne leiligheten dems siden de skulle ut å reise. Det ble sån at vi bodde der til de kom hjem igjen så måtte vi bo på hotel i sån 2-3 dager så var det tilbake til leiligheten for siste natten. De var så snille at de hadde handlet inn en del mat til oss også.

Del 3:

Sist gang jeg var i London var det bare for en helg, sammen med søstrene mine. Dette var i 2013, og vi bodde selvfølgelig hos tante denne gange også. Siden vi bare var der en helg så ble det en veldig hektisk helg (London Speedrun). Det var å se mest mulig på kortest mulig tid, men så hadde jeg so sett ganske mye alt i fra før av også. Det ble veldig mye asiatisk mat, vi spiste koreansk, japansk og kinesisk mat. Å savner virkelig det koreanske måltiedet vi hadde, så yummy. Dette var også den turen jeg endelig fikk se Dinosaurene som ikke var tilgjengelig noen av de andre gangene jeg var på natural history museum. Mine favoritt steder i London er camden market og China town.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg