FlashBack Monday #1 VGS

#Vidergåendeskole

Flashback monday, hvor jeg hver mandag poster gode og vonde minner i fra fortiden. Det kan være så mangt, alt i fra reise, skole og hverdagslivet generelt. Siden det er første skole dag for de fleste av dere i dag. Så blir første flashback monday skole relatert. Jeg gikk først 1 år med Media på Akademiet Ålesund, grunnen til at jeg valgte media er fordi jeg inntreserer meg for animasjon. Men fant fort ut at media ikke inneholdte noe som helst for for animasjon. Det gikk for det meste på å lære om kamera, å det å ta gode bilder. Reportasje oppgavene tokk helt av, og css kodingen var et marerit. Så fant fort ut at det ikke var noe for meg.

Så da ble det å gå første året på nytt med Studiespesialisering med formgivningsfag på Fagerlia. Jeg var ganske heldig med klassen min, veldig lite drama og alle kunne snakke med alle. Det er som regel alltid sån at man kommer i klasse med folk man kansje ikke kommer helt overens med. Det er ikke så mye man kan gjør med det, alle er forskjellige tros alt. Man får bare gjør det beste ut av det, prøve å ikke la det gå utover deg eller arbeids innsatsen din. Personlig føler jeg ikke at man er på skole for å lære, heller ikke for å få seg nye venner. Men for å få gode karakterer så man kommer seg inn på høyere utdanning. det er da man virkelig begynner å lære.

Jeg gikk til sammen 4 år med vidergående, jeg fullførte men besto ikke. Så for alle dere andre der ute som går vidergånde, og ikke føler for å gjøre en innsats. Bare gjør det, det kommer til å gjøre livene deres så mye lettere. jeg har ikke studiekompetanse eller vitnemål. Jeg hadde tengt å ta opp igjen vgs i år, men kom ikke inn. Så da har man ikke noe annet valg en å ta opp fag som privatist. Noe som koster ekstremt mye, kan fort bli dyrere en å ta bil lappen. Så det sier jo litt, 1000kr for å ta opp fag uten karakter og 2000kr for å ta opp fag med karakter. Det å ha andre gangs vitnemål er heller ikke noe kult. Livet videre herfra er ganske vanskelig, men det er ikke umulig. Hilsen fortvilt eks student.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg